U Gave me Life

jiwa dan hati...
apakah aku yang tak faham dengan gelora di jiwa ini...
apakah ini kah caranya...

Apakah SALAH ku...
Salah kah aku...
kenapa harus sayang buat semua ini pada saya...
salah sangat ke saya...???

Setelah ika bagi kasih sayang tu...setelah ika semaikan bait-bait sayang dan rindu pada saya...tapi kenapa dan mengapa harus sayang buat semua ini pada ibu...Apakah semua ini sayang??? Siapakah saya di mata ika...

ibu seumpamanya seekor Ikan yang telah berjaya di kail dan mungkin ikan tu tak besar, tak sedap, tak cantik dan atau pun suka-suka nak memancing dengan tujuannya memuaskan hasrat dan bila dah ada tangkapan...berjaya dan berbakat lah orang tu...

dan bila saya dah terkail di mata kail tu...suka jer kata...ehhhmmm tak besar, tak best, oohh ikan lain pulak tersangkut...maka saya secara langsung dilepaskan saja...tapi apakah saya tak sakit dengan tusukan mata kail tu...SAKIT sayang!!!...jiwa saya SAKIT sangat...

apa-apa pun walau sakit nya jiwa ini...saya masih ingin mencari jawapan...mencari jawapan yang PASTI...!!!

Saya nak kan jawapan itu...dan saya tahu jawapannya semua ada pada Ika...
kenapa sayang tak nak jumpa Ibu....oooohhhhh...sedarlah engkau joan bahawa langit tidak akan selalu cerah dan kehidupan tidak akan selalu bahagia...dan mungkin Ika dah tak nak kawan dengan saya lagi...ika dah buang saya jauh-jauh...dan saya seolah-olah hanyut dalam dunia fantasi dunia yang hanya hayalan...???

KENAPA dulu ika bagikn semua harapan ini pada saya...???
KENAPA harus hancurkan kasih dan sayang saya...???
KENAPA harus ika bagi kasih sayang tu pada saya...
dan KENAPA harus ika semaikan segala kerinduan dan kasih sayang itu????

Sayang...TOLONG bagi jawapan itu untuk saya???????

klimak kehidupan apakah semua ini...????

0 comments: